Monday 16 September 2019

BBM3410Satu2019:DIRI

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Nama saya Nur Hakimah binti Saidi dan saya berumur 23 tahun. Nombor matrik saya 187629 dan saya merupakan pelajar Universiti Putra Malaysia dan menetap di kolej 12, UPM. Kampung saya bernama Kampung Sri Tiram Jaya dan terletak di Tanjung Karang, Selangor. Saya merupakan anak keempat daripada empat orang adik beradik. Kesemua adik beradik saya sudah berkerja dan berumah tangga. 

Saya memulakan pengajian saya di Sekolah Rendah Kebangsaan Sri Tiram, kemudian menyambung pengajian di Sekolah Menengah Kebangsaan Tiram Jaya dari tahun 2009 hingga 2013. Selepas itu, saya mengambil Tingkatan Enam di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Harun di Pekan Tanjong Karang dari tahun 2014 hingga tahun 2015. Saya berjaya keluar dengan PNGK 3.75 dan seterusnya berjaya masuk ke Universiti Putra Malaysia (UPM) dengan jurusan Bahasa dan Linguistik Melayu. 

Hobi saya amat mudah iaitu membaca buku berkaitan dengan sejarah, lebih-lebih lagi ditulis oleh Cik Srikandi. Selain itu, saya juga gemar membaca buku novel Inggeris yang terkenal seperti Harry Potter, Twilight dan The Hunger Games. Buku lain yang saya baca ialah daripada hasil penulisan Hilal Ayraf iaitu Takdir dan buku yang ditulis oleh Dr. Fadh Razy. 

Hobi saya yang lain ialah mencantum teka-teki 3 Dimensi (3D Puzzles). Teki-teki 3 Dimensi merupakan teka-teki yang memerlukan pemain mencantumkan bahan tanpa menggunakan gam dan kadang-kadang boleh juga digunakan supaya tanggam lebih kuat. Antara produk yang saya buat ialah kapal layar, kereta, tram, basikal lama, kereta kebal, kapal terbang, motosikal dan lain-lain. Antara bahan-bahannya ialah menggunakan kayu, metal dan kertas.


No comments:

Post a Comment