Sunday 30 March 2014

No Data Receive Problem

Assalamualaikum ~

No Data Receive adalah perkara yang paling menyedihkan pada pengguna internit. Biasanya berlaku di Google Chrome sahaja. Tetapi, ianya juga berupaya berlaku di browser lain.

Dulu, saya pernah mengalami masalah itu. Saya tidak faham kenapa bila saya buka laman web tertentu atau laman web yang saya selalu masuk pasti akan keluar no data receive.

Jadi, saya cuba uninstall browser yang terkena no data receive, kemudian saya gunakan CCleaner dan membersihkan PC saya. Jangan format pula!!. Gunakan antivirus anda dan scan sepenuhnya. Sentiasa Refresh page yang anda menerima no data receive sehingga dapat laman webnya dengan sempurna.

Setakat itu sahaja yang saya boleh berikan kerana melalui cara itu, saya dapat pulihkan semula page atau browser saya~

No comments:

Post a Comment