Sunday 3 April 2016

Cara nak betulkan/enable semula 'Automatic Numbering and Bulleting' di Microsoft Word 2010 dengan mudah!

Assalamualaikum, dan Selamat Sejahtera~

Mesti ada yang tertanya-tanya kenapa saya buat tutorial ini kerana ianya benda atau perkara yang mudah. Saya membuat tutorial sebab pernah tanggan saya saja tekan itu ini dan akhirnya Auto Numbering dan Bulleting saya gagal berfungsi seperti biasa. Ianya memang agak menyusahkan dan merumitkan sebab kena buat secara manual dan saya tidak tahu membetulkannya semula.

Akhirnya, dengan bantuan beberapa pihak. Saya dapat menyelesaikannya dan saya siarkan di blog saya agar dapat membantu sesiapa yang tidak mengetahuinya.

Tutorial ini juga boleh membantu untuk mereka yang tidak mahukan penggunaan Automatik Numbering dan Bulleting ~

p/s : Just Shared

1. Tutorial cara nak betulkan atau enable semula 'Automatic Numbering dan Bulleting' 
di dalam Microsoft 2010

2. Tekan 'File'

3. Tekan 'Option'

4. Pilih 'Proofing'

5.
1) Tekan 'Auto Format As You Type'
2) Pastikan kedua-duanya bertanda
3) Tekan 'Ok'. Selesai

6. Jika anda tidak mahu menggunakan Auto Numbering dan Bulleting. Anda boleh disable dengan membuang tanda di 










No comments:

Post a Comment